×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پتروشيمي شهید تندگویان بزرگترین تولید‌کننده‌ پلی‌اتیلن؛  سه دهه افتخار و اقتدار خدمت صادقانه

پتروشيمي بخشی از صنایع شیمیایی است که فراورده‌های شیمیایی را از نفت یا گاز طبیعی تولید می‌کند. امروزه فراورده‌های نفتی علاوه بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور و غیره در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسائل نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد. صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت در زنجیره تولید و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به شمار می‌آید و نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد. موج تحولات در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی به ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی منجر شد و مصداق علمی و عملی تبلور توسعه پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی را به تصویر کشید. ایجاد صنعت پتروشیمی در ایران قدمتی ۵۰ ساله دارد و به دهه ۱۳۳۰ خورشیدی باز‌می‌‌گردد.

پتروشیمی شهید تندگویان از ۳ بخش تولیدی شامل شیمیایی، پلیمری و نساجی تشکیل شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی اتیلن ترفتالات (PET )و اسید ترفتالیک خالص (PTA )درکشور است.

توجه به استفاده از توان داخلی به منظور ظهور توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی چه در بحث مواد اولیه و چه در بحث تجهیزات صنعت پتروشیمی همواره مورد توجه مدیران پتروشیمی شهید تندگویان بوده و هست. در بخش اشتغال‌زایی و بومی‌گزینی همین بس که اولویت استخدام با نیروهای بومی و متخصصان داخلی است. بطوریکه در اردیبهشت ماه سال جاری تعدادی نیروی بومی به دستور مدیرعامل و با همکاری اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پتروشیمی، پس از طی کردن مراحل مصاحبه جذب شدند‌.

راهبرد مدیران پتروشیمی شهید تندگویان با چشم‌انداز حضور در میان ده شرکت برتر پتروشیمی کشور در افق ۱۴۰۵، تولید حداکثری با بکارگیری نخبگان و متخصصان داخلی است. ساخت و عرضه محصولات پلیمری در جهت افزایش رفاه انسان‌ها با ایجاد ارزش افزوده در مواد خام است.

از طرفی پتروشیمی شهید تندگویان توانسته در کنار سایر شرکت‌های دانش‌بنیان پیچیده‌ترین قطعات و تجهیزات و کاتالیست‌ها و پلیمرها را با کیفیت صادراتی تولید و روانه بازار کند. به جرات می‌توان گفت پتروشیمی شهید تندگویان نمونه بارز جلوگیری از خام‌فروشی نفت و تولید محصولات با ارزش افزوده منحصر به فرد در سطح خاورمیانه است. برای نخستین‌ بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران، ایرانی‌سازی کاتالیست پالادیوم که انحصار آن در اختیار شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و ژاپنی بود با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ساخته و روانه در پتروشیمی شهید تندگویان شد.

اهمیت پتروشیمی که در حال حاضر جزو اصلی سیستم انرژی جهانی است، همچنان در حال افزایش است. تقاضا برای پلاستیک -آشناترین گروه محصولات پتروشیمی- از همه مواد دیگر مانند فولاد، آلومینیوم یا سیمان پیشی گرفته و از سال ۲۰۰۰ تقریبا دو برابر شده است. اقتصادهای پیشرفته در حال حاضر براساس سرانه تا ۲۰ برابر بیشتر از کشورهای درحال توسعه، پلاستیک و تا ۱۰ برابر بیشتر از کودهای شیمیایی استفاده می کنند. این نشان دهنده پتانسیل عظیمی برای رشد در سراسر جهان است. بنابراین این صنعت همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. پتروشیمی شهید تندگویان تبلور توسعه و تولید پایدار پتروشیمی کشور است که با مدیریت متعهد و کارکنان متخصص و تلاش‌گر همواره در مسیر اعتلای نام ایران گام برداشته و در این راه همواره موفقيت‌های چشم‌گیری به ثبت رسانده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.