×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
در ۶ ماهه نخست سالجاری رقم خورد؛ رشد ۳۴ درصدی تولید در پتروشیمی ارومیه 

به گزارش سرخط پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه، بررسی آمار تولید محصولات مختلف شرکت پتروشیمی ارومیه در ۶ ماهه نخست سالجاری، رشد ۳۴ درصدی تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مجموع تولید محصولات این شرکت در نیمه نخست سال گذشته حدود ۵۴ هزار و ۲۲۹ تن بود که این میزان در ۶ ماهه نخست سال جاری به ۷۲ هزار و ۷۹۵ تن رسیده است که بیش از ۱۸ هزار تن افزایش دارد.

بررسی آمار مقایسه ای تولید محصولات پتروشیمی ارومیه در ۶ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تفکیک نشان می دهد که تولید کریستال ملامین ۶۱ درصد، سولفات آمونیوم ۳۹ درصد، اسید سولفوریک ۱۸ درصد، سولفات آمونیوم ۴۰درصد و اسید کلریدریک ۳۷ درصد افزایش یافته‌است.

با توجه به استراتژی تکمیل زنجیره ارزش و راه اندازی واحد تولید کودهای ترکیبی (NPK)، کود نیتروژن گوگردی با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال وارد مدار تولید شده که صادرات این محصول باعث افزایش درآمد شرکت می شود.

پروژه‌ پلی آلومینیوم کلراید(PAC) که به جهت تولید نوع جامد آن یک پروژه‌ ملی محسوب می شود ، آماده‌ بهره‌برداری بوده و در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس به صورت رسمی افتتاح و وارد مدار تولید خواهد شد.

بهره برداری از دو پروژه نیتروژن گوگردی و پلی آلومینیوم کلراید برای پتروشیمی ارومیه مجموعا حدود ۱۶ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت که به حرکت رو به پیشرفت شرکت کمک شایانی خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.