×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
صادرات ۲۰ هزارتنی نیتروژن گوگردی به عراق در مرحله رجستری است

اکبر اسمعیلی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار سرخط پتروشیمی در خصوص حضور در نمایشگاه ایران پلاست اظهارکرد: این شرکت تاکنون آنچنان که باید بر روی برند خود کار نکرده اما با حضور در نمایشگاه‌ها، به ویژه نمایشگاه ایران پلاست توانسته است محصولات خود را معرفی کند. پتروشیمی ارومیه علاوه بر تولید محصول پلیمری کریستال ملامین، در حوزه کودهای شیمیایی نیز فعالیت دارد و حضور در نمایشگاه‌ها به این شرکت کمک کرده تا برند خود را توسعه داده و با تجار فعال در حوزه کود و پلیمر به گفت‌وگو بپردازد.

وی افزود: در این راستا، مذاکراتی با تیم کشور افغانستان برای صادرات (کود نیتروژن گوگردی) انجام شد.

همچنین با بنیاد مستضعفان برای تأمین سه هزار تن کود برای زمین‌های کشاورزی توافق انجام شده است.

وی به اهداف بلندمدت شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی ارومیه برنامه‌ریزی کرده است تا به عنوان قطب تولید کودهای شیمیایی و کشاورزی در منطقه با رویکرد توسعه پایدار تا سال ۱۴۰۸ تبدیل شود. این چشم‌انداز شامل توسعه عرضه محصولات پتروشیمی در منطقه (عراق، ترکیه، آسیای مرکزی و شمال غرب کشور) است.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس تأمین اعتبار این استراتژی را بر عهده دارد و دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدیدی که از مجموعه داشتند، قول مساعدت فنی و مالی لازم دادند.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده است تا یک مرکز تحقیقات کود با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در این منطقه راه‌اندازی شود تا به تکمیل زنجیره تولید کمک کند.

اسمعیلی در خصوص تولید کود ترکیبی نیز اظهار کرد: پس از ایده‌پردازی، اولین کود ترکیبی طراحی و کارخانه مربوطه ساخته شده است. این کارخانه در مدت زمان شش ماه از مرحله طراحی تا تولید محصول به بهره‌برداری رسیده است و ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن کود ترکیبی را دارد که بخشی از آن به کشورهای عراق و افغانستان صادر خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: برای اولین بار در کشور یک تفاهم‌نامه ۲۰ هزار تنی با عراق منعقد شده‌است و مراحل رجستری را طی میکند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.