×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 18 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
گسترش بازار صادراتی پتروشیمی ارومیه با تولید محصولات جدید

 

 

به گزارش سرخط پتروشیمی، اکبر اسمعیلی، با بیان اینکه پتروشیمی ارومیه با تولید چهار محصول اصلی در گریدهای مختلف، نقش مهمی در صنعت پتروشیمی کشور ایفا می‌کند، اظهار کرد: یکی از محصولات تولیدی این شرکت سولفات آمونیوم است که با دانش فنی کارکنان این شرکت به کود نیتروژن گوگردی تبدیل می‌شود.

 

وی گفت: سولفات آمونیوم عمدتاً برای مصرف داخلی تولید می‌شود اما کود نیتروژن گوگردی قابلیت صادرات به کشورهایی همچون عراق و افغانستان را دارد.

 

اسمعیلی افزود: سولفات پتاسیم یکی از کودهای استراتژیک کشاورزی است و به دلیل اهمیت بالا در داخل کشور، به‌طور کامل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خریداری و بین کشاورزان توزیع می‌شود و صادرات آن محدود به رفع نیاز داخلی است.

 

وی افزود : کریستال ملامین دیگر محصول اصلی پتروشیمی ارومیه، با تولید سالانه ۴۰۰۰ تن، از زمان تأسیس این پتروشیمی تاکنون به بازار عرضه شده است. این محصول نیز عمدتاً در بازار داخلی به فروش می‌رسد و تنها در صورت تأمین نیاز داخلی، به سمت صادرات آن حرکت خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت : اسید سولفوریک به عنوان یکی دیگر از محصولات مهم این پتروشیمی، نه تنها برای مصرف داخلی شرکت استفاده می‌شود، بلکه بخشی از نیاز سایر پتروشیمی‌های کشور را نیز تأمین می‌کند. همچنین، اسید کلریدیک که یک محصول جانبی است، اخیراً به کشورهای آذربایجان و عراق صادر می‌شود.

 

اسمعیلی گفت : پروژه جدید پتروشیمی ارومیه شامل تولید پلی‌آلومینیوم کلراید با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در مرحله پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی قرار دارد. این محصول با استفاده از اسید کلریدیک تولید می‌شود و در تصفیه آب‌های آشامیدنی و صنعتی کاربرد دارد. انتظار می‌رود با تولید ۲۳ هزار تن از این محصول، امکان صادرات به کشورهایی نظیر ترکیه و عراق فراهم شود.

 

وی افزود : چشم‌انداز پتروشیمی ارومیه در افق ۱۴۰۸، تبدیل شدن به هاب کودهای شیمیایی و کشاورزی منطقه با رویکرد توسعه پایدار استکه در راستای تحقق این چشم‌انداز، پروژه‌های مختلفی تعریف شده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، توسعه تولید کودهای ترکیبی است.

 

اسمعیلی خاطرنشان کرد: پتروشیمی ارومیه با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، به دنبال تکمیل زنجیره تولید کودهای شیمیایی و حفظ جایگاه خود در بازار است.

 

اسمعیلی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اذعان کرد: نمایشگاه ایران پلاست به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها در سطح منطقه و جهان، فرصتی طلایی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی است و پتروشیمی ارومیه نیز این فرصت را برای معرفی دستاوردها و بهره‌گیری از دانش فنی سایر شرکت‌های مغتنم می شمارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.