×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
کلید راهبردی‌ترین وزارت در دستان پاک‌نژاد
شهرام هزاریان

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزاری پيشنهادي به روزهای آخر نزدیک می‌شد. تا به امروز نامزد‌ هر وزارت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس علاوه بر ارائه برنامه‌های پیش‌رو، به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند. نمایندگانی که دغدغه‌شان سپردن وزارت‌خانه به دستان وزیری است که برنامه کامل، جامع، منسجم و راهبردی ارائه کند و با تکیه تخصص، تعهد و تجربه گام‌های موثری بردارد.

محسن پاک‌نژاد وزیر پيشنهادي نفت، چهره‌ی نام آشنای صنعت نفت کشور است. با نگاهی گذرا به سوابق مرتبط پاک‌نژاد در لایه‌های مختلف وزارت به خوبی می‌توان دریافت شایسته‌ترین فرد برای هدایت وزارت‌ راهبردی نفت است. معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت ایران در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، نقش‌های کلیدی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های نفتی، مدیریت و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز ایران، نظارت بر پروژه‌های بزرگ نفتی، بهبود فناوری‌های مربوط به استخراج و تولید نفت و گاز و ارتقای تحقیقات علمی توسعه میادین نفت و گاز ایران، بيانگر بخشی از تجارب ارزنده را نشان می‌دهد.تجربه‌ای گرانبها که حاصل سه دهه حضور مستمر و موثر در وزارت نفت است.
مطمئنا نمایندگان مجلس پیش از اعلام آرا از کمیسیون‌های تخصصی پرس و جو می‌کنند و با در روز رای‌گیری وزاری پيشنهادي که نظر کمسیون را جلب کرده‌اند را راهی پاستور می‌کنند.
محسن پاک‌نژاد تا به امروز ثابت کرده‌ است، همواره در مسیر اهداف وزارت گام برداشته است. وزارتی که بار درآمد ناخالص ملی را بر دوش می‌کشد. از طرفی یا مشکلات و مسائل کارکنان صنعت نفت به خوبی آشناست و همین امر سبب می‌شود بسیاری از چالش‌ها پیش از شکل‌گیری برطرف شوند.
تکیه بر توان داخلی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، بکارگیری نخبگان صنعت نفت، حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی، نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات نفت، حفظ جایگاه ظرفیت دومین تولید کننده نفت خام در اوپک، دستیابی به جایگاه دوم جهانی در ظرفیت تولید گاز طبیعی، دستیابی به جایگاه اول منطقه از لحاظ ارزش تولید مواد و کالاهای پتروشیمیایی، بخشی از اهداف پیش‌روی وزارت‌خانه نفت است. برای نیل به اهداف یادشده نیازمند فردی آگاه و متخصص هستیم.

با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز از یک سو و نیاز روز‌افزون ملی و بین‌المللی به این منبع خدادادی، هر‌گونه تلاش و گماردن افراد متخصص و مرتبط این صنعت، آینده را تضمین می‌کند. چهارسال فرصت مغتنمی است که تحول و توسعه در آن رخ دهد. اگر افراد شایسته و مرتبط از سوی نمایندگان انتخاب شوند، دوران طلایی رقم می‌خورد و هر روز شاهد افزایش رضایت‌مندی کارکنان صنعت نفت کشور و رونق اقتصادی خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.