×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
همایش کربلا طریق الاقصی و آئین تجلیل از موکب‌داران طریق الحسین(ع) برگزار شد

 

همه‌ساله خیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) پای در مسیر معرفت می گذارند و از جای جای ایران اسلامی به سوی بارگاه ملکوتی رهسپار می‌شوند‌. پیر و جوان، زن و مرد، همه و همه قدم به قدم می‌آیند و عشق و معرفت تا مقصد همسفرشان می‌شود‌. در این میان هستند کسانی که با تمام وجودشان خدمت‌گذار زائران اهل دل است. مردمانی از جنس ایثار و نوع‌دوستی در قالب موکب‌داران شبانه‌روز در طریق‌الحسین خدمت می‌کنند.

به رسم قدرشناسی و مصداق آیه من لم یشکر مخلوق لم یشکر خالق شرکت پتروشیمی مارون ۲۴ مردادماه، در سالن اجتماعات شرکت، اقدام به برگزاری همایش کربلا طریق‌الاقصی و آیین تجلیل از موکب‌داران طریق الحسین (ع) نمود.

در این مراسم حجت‌الاسلام حیدری‌کاشانی گفت: امام صادق علیه السلام می فرمایند: وقتی امام زمان روحی فداه ظهور می‌کنند، کسانی از ولایتش خارج می‌شوند که گمان می‌رفت بهترین یاران او باشند و کسانی به ولایتش وارد می‌شوند که آئینی مثل ماه و خورشید پرستان دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ریزش‌ها و رویش‌های کربلا رو نگاه کنید به توان هزار آن در زمان ظهور رخ می‌دهد و کربلایی دیگر تکرار می‌شود به ویژه در مسئله‌ی ریزش‌ها. باید بر روی تزکیه نفس کار کنیم. انسان‌های دگرخواه همواره موفق هستند. باید حکمت اجتماع بزرگ اربعین را دریابیم که آیا حکمت آن فراهم آوردن زمینه‌های ظهور است یا آگاه کردن مردم دنیا. یا وقت آن رسیده که آرمان بزرگ امام حسین (ع) در جامعه پیاده‌سازی شود.

حجت‌الاسلام حیدری‌کاشانی اجتماع بزرگ اربعین حرکت بزرگ الهی دانست و افزود: خدمت به زائران اربعین، توفیق بزرگی است که خداوند به خادمان زائران امام حسین (ع) داده و باید شاکر این توفیق بزرگ باشید. هرکس در مسیر امام حسین (ع) قدمی بردارد یا به زائران امام حسین (ع) کمکی کند، پاداش بزرگی نزد خداوند متعال

در پایان این مراسم، که با مداحی سید‌مهدی میرداماد، شعرخوانی محمد رسولی و کریم یوسفی همراه بود، از موکب‌داران با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری تجلیل شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.