×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نیروی متخصص لازمه ورود هوش مصنوعی به صنعت پتروشیمی

به گزارش سرخط پتروشیمی؛ محمد فخرالاسلام امروز (دوشنبه، ۱۵ مرداد) در نشست تخصصی «پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری» که به ریاست محسن یوسفی، مدیر کسب‌وکار و آینده‌نگری هلدینگ خلیج فارس در دومین روز از پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، درباره راه‌حل های فناورانه برای دنیای پتروشیمی از طریق دیجیتال سازی اظهار کرد: دنیای صنعت پتروشیمی با حدود ۶۰۰ ماده اصلی مختلف بسیار پیچیده است.

وی افزود: زنجیره ارزش، تأمین، فروش و مسائل محیط زیستی در صنعت پتروشیمی از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شوند تا راهکارهای مناسبی ارائه شود.استادیار دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه هوش مصنوعی در نسل چهارم توسعه صنعتی برای تسهیل امور استفاده می‌شود، گفت: در نسل پنجم انقلاب صنعتی انسان نیز درگیر شده و تفکر انسان پیاده‌سازی می‌شود.

فخرالاسلام ادامه داد: برای دیجیتال‌سازی در نسل چهارم باید بانک اطلاعاتی مناسبی در صنایع وجود داشته باشد که اطلاعات را پردازش و با استفاده از ابزارهای در دسترس واحد را به طور مجازی شبیه‌سازی کرده کند.

وی تصریح کرد: هوش مصنوعی با سرعت بالا در لحظه مانیتورینگ بهتری انجام می‌دهد که براساس این مانیتورینگ می‌توان تصمیمات مناسب گرفت.
استادیار دانشگاه تربیت مدرس افزود: هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهای مختلف سرعت و دقت را بالا می برد اما دلیل عمده تأخیر در ورود هوش مصنوعی به صنعت نیروی انسانی متخصص است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.