×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنی با رئیس‌جمهور منتخب در مورد انتخاب وزیر نفت

 

به گزارش سرخط پتروشیمی؛ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و با رای اکثریت مسعود پزشکیان برای چهار سال راهی پاستور شد. جایی که تصمیات کلان برای بهبود شرایط و حرکت در مسیر برنامه هفتم توسعه گرفته و اجرا می‌شوند. مهم‌ترین برنامه رئیس‌جمهور منتخب انتخاب وزرای کارآمد بر اساس شاخص‌هایی همچون: تخصص، دانش، تعهد، تجربه، محبوبیت، توانمندی و سوابق اجرایی مرتبط است. پزشکیان بارها در سخنانش از تشکیل دولتی فراحزبی گفته و به نوعی اعلام کرده، خود را وام‌دار مردم می‌داند تا احزاب و تشکلات صنفی این نوع نگاه اگر با چاشنی انتخاب وزاری کارمد ( با توجه به شاخص‌های یاد‌شده) همراه شود، دولتی کارآمد و مردمی شکل می‌گیرد که به آسانی و همراهی مردم مشکلات را به راحتی پشت سر می‌گذارد.

بر اساس اعلام بانک جهانی یک دولت کارمد باید شاخص‌های؛ حاکمیت قانون، شفافیت، مشارکت، مسئولیت‌پذیری، اجماع‌سازی، عدالت، اثربخشی و پاسخگویی را دارا باشد.

یکی از وزایی که می‌تواند نقش کلیدی در درآمد ناخالص ملی و ارزآوری ایفا کند، وزیر نفت است. شرایط تا به امروز به گونه‌ای رقم خورده که اقتصاد کشور متکی به نفت و فرآورده‌های نفتی بوده و هست.

از طرفی یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه در کنار درآمد، تامین سوخت صنایع، و مصارف خانگی است.

در کارزار انتخاباتی دکتر پزشکیان، ستاد انرژی به مانند بازویی توانمند در سوق‌دهی آرا نقش موثری را ایفا کرد. آرایی که از سوی فعالان عرصه‌ی صنعت به نفع دکتر پزشکیان به صندوق ریخته شد، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد به ویژه رئیس ستاد یعنی دکتر امید وطن‌خواه است.

فردی با سوابق درخشان در صنعت نفت و پتروشیمی کشور که تا به امروز در مناصب مختلف، موفقیت‌های درخشانی از خود به جای گذاشته است.

با نگاهی گذرا به اهداف پیش‌روی وزارت‌خانه یعنی تمرکز بر بهبود معیشت مردم، بهره‌وری بهینه از منابع نفت و گاز، رفع مشکلات کارکنان، افزایش بهره‌وری انرژی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، دیپلماسی فعال انرژی، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی و تخصصی و عدالت در توزیع یارانه‌ها و … بدون‌ شک، فردی شایسته رای اعتماد مجلس است که از جنس خدمت و از دل وزارت‌خانه بیرون آمده باشد.

خلاصه اینکه اگر بخواهیم اهداف راهبردی وزارت نفت یعنی: کاهش شدت انرژی کشور، حفظ جایگاه ظرفیت دومین تولید کننده نفت خام در اوپک، دستیابی به جایگاه دوم جهانی در ظرفیت تولید گاز طبیعی، دستیابی به جایگاه اول منطقه، دستیابی به جایگاه اول منطقه از لحاظ ارزش تولید مواد و کالاهای پتروشیمیایی و نیل به جایگاه اول فناوری نفت و گاز در منطقه را اجرایی کنیم، رئيس‌جمهور می‌بایست سراغ فردی برود که به لحاظ کارایی، تخصص و تجربه زبانزد باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.