×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت نفت و گاز گچساران پیشتاز در تولید فرآورده های نفتی / تولید ۱۸ درصد نفت مناطق جنوب

 

 

به گزارش سرخط پتروشیمی؛ غلامرضا کمالی صبح امروز در نشست با خبرنگاران بسیج رسانه استان خوزستان که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: اولین چاه حفر شده در شرکت نفت و گاز گچساران در سال ۱۳۰۴ بود که نزدیک به یک قرن از این حفاری می گذرد و اولین کارخانه بهره برداری نفت و گاز گچساران  در سال ۱۳۲۲ در مدار قرارگرفت.

وی افزود: گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس وکهگیلویه و بویراحمد (گچساران) است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران با بیان اینکه شرکت نفت و گاز گچساران دومین تولید کننده نفت و گاز در مناطق نفت خیز جنوب است، بیان کرد: ۲۳ میدان نفت در این شرکت وجود دارد که اکنون ۱۶میدان از آن فعال است وبه یمن دولت سیزدهم ۱۷ الی ۱۸ درصد  درنفت و بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون فوت گازمناطق نفت ‌خیز جنوب را تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار ۵۰۰ کیلومتر خط لوله داریم افزود: همچنین بیش از ۵۹ تاسیسات نفتی مهم داریم وامروز با افتخار می گوییم که نه تنها تولید می کنیم بلکه صادر کننده دانش فنی نیز دراین حوزه هم هستیم.

کمالی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کالای مورد نیازدر صنعت نفت از طریق شرکت های دانش بنیان تامین می شود، یادآور شد: امسال در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان کالا خریداری که بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان از آن را از طریق شرکت‌های دانش بنیان خریداری شده و همچنین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آن  را از محیط پیرامونی شرکت تهیه شده است که در نهایت امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان کالا تامین شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری گچساران از انجام حدود ۲۲۰۰ مسئولیت اجتماعی خبرداد و گفت: در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و… این شرکت فعالیت داشته که براورد هزینه ای آن ۱۸۰ میلیارد تومان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.