×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعمیر کارت‌های الکترونیکی دستگاه‌های سکوی سلمان با استفاده از دانش و توانمندی کارشناسان منطقه لاوان


به گزارش سرخط پتروشیمی و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم و تکیه بر دانش، تجربه، خلاقیت و حوصله مهندس محمدرضا قادری از کارشناسان واحد کنترل و ابزار دقیق منطقه لاوان با صرف مجموعا ۹۸ ساعت کار، تعمیر و تست ۱۲ کارت از ۱۴ کارت معیوب Digital Output  انجام شد که در این راستا تعمیر برخی از قطعات با استفاده از لوازم قابل کاربرد کارت‌های غیر‌قابل تعمیر و برخی قطعات موجود در کارگاه صورت گرفت.

برای تست هر ۱۶ کارت بر اساس مشخصات Data Sheet (بار مقاومتی) ساخته شد و همه آنها با جریان ۱٫۳ آمپر از دو کانال و ۲۰۰ میلی‌آمپر از ۱۴ کانال دیگر به مدت حداقل دو ساعت با موفقیت تست شدند.

نکته مهم اینکه در شرایط امروز، برآورد ارزش هر کارت بین ۴ تا ۵ هزار دلار است.

به غیر از کارت‌های یادشده تعداد قابل توجهی کارت‌های Power Supply ، Digital Output ، Analog Output ، RTD  و … معیوب نیز در دست بررسی هستند که در صورت امکان، تعمیر خواهند شد.

گفتنی است، در سال‌های اخیر به دلیل کمبود نیروی انسانی، تحریم‌ها و روند طولانی تامین قطعات یدکی، کارشناسان متخصص واحد کنترل و ابزار دقیق سکوی سلمان به سرپرستی مهندس سعید ثابت‌جهرمی و با تلاش دو تن از کارشناسان مجرب واحد به نام‌های آقایان نعمت‌اله مزدی و محمدرضا ثابت‌سروستانی، با وجود حجم سنگین فعالیت‌های جاری، با تکیه بر دانش، تجربه، خلاقیت و صرف وقت قدم‌های بسیار ارزنده و موثری را در جهت تعمیر و قابل استفاده کردن دوباره کارت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی برداشته‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که این تلاش‌های بی‌ادعا، مستقیما در حفظ تولید از میدان مشترک سلمان و جبران صدمات ناشی از تحریم‌ها نقش بسیار مهمی داشته‌اند

منبع خبر : روابط عمومی
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.