×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«آب» بسته شد/ عسلویه یا کربلا!

روز پنج شنبه از عسلویه خبر رسید که پتروشیمی دماوند به عنوان واحد یوتیلیتی که تامین گاز، اکسیژن، آب و بخار برخی از پتروشیمی ها از جمله شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را برعهده دارد، اقدام به قطع گاز این شرکت پتروشیمی کرده اما مداخله کارکنان کیمیای پارس خاورمیانه در میانه راه و درگیری های ایجاد شده موجب شد تا به طور موقت از قطع گاز صرفنظر شود.

 پس از عدم موفقیت شرکت دماوند انرژی در قطع گاز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در نهایت شرکت دماوند گاز این واحد پتروشیمی را به ۶۰ درصد کاهش داد تا بتواند فشار را بر روی شرکت کیمیای پارس افزایش دهد.

اما ظاهراً کار به همینجا ختم نشد و پس از کاهش گاز خبر رسید پتروشیمی دماوند برای افزایش فشار بر شرکت کیمیای پارس خاورمیانه،  آب مورد نیاز این واحد پتروشیمی را نیز قطع کرده است.

گفته می شود قطع آب می تواند منجر به خرابی برخی دستگاه هایی شود که خرید آن ها در زمان تحریم از اروپا بسیار مشکل خواهد بود.

به نظر می رسد تنش بین دو شرکت کیمیای پارس خاورمیانه و دماوند از حالت عادی خارج و به لج و لجبازی تبدیل شده است.

موضوعی که مشخص نیست در صورت تداوم آن، به کجاها ختم شده و چه تبعاتی برای سهامداران آن ها به ویژه صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد داشت؟

شرکت گاز بوشهر و یوتیلیتی دماوند علیه تحقق شعار مبنی رشد تولید شمشیر کشیده‌اند و می‌خواهند در این شرایط یک هزار کارگر پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را بیکار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی سهامدار این پتروشیمی را نیز ناراضی کنند که این اقدام مغایر با امنیت ملی بوده و احساس می‌شود دست‌هایی پشت پرده است. که ضروری است دستگاه‌های امنیتی ورود کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.